Plan zajęć z grupy soft-skills w sem. zimowym 2017/2018.

  • Plan zajęć z grupy soft-skills w sem. zimowym 2017/2018. Zapisy na zajęcia trwają do 20.10 br.

     

    WYBRANE ZAGADNIENIA EKONOMII

    DR HAB. JERZY CZ. OSSOWSKI, PROF. PG, KATEDRA NAUK EKONOMICZNYCH, WZIE
    PG

    I moduł.  MIKROEKONOMIA, 15 g., 2 ECTS

    II moduł. MAKROEKONOMIA, 15 g., 2 ECTS

    Wykaz podstawowych problemów obowiązujących na egzaminie doktorskim z
    ekonomii (dyscyplina dodatkowa) >>> https://pg.edu.pl/documents/1789248/52270044/EkonomiaProgramDr2017.pdf

    Grupa uczestników została zebrana w sem. letnim 2016/2017. Jeśli
    chcesz dołączyć, a nie zgłaszałaś/łeś się wcześniej WYPEŁNIJ
    FORMULARZ >>> https://pg.edu.pl/dsn/zapisy-na-zajecia/zgl_ekonom.2017

     

    PODSTAWY METODYCZNE PROWADZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

    DR JOLANTA DYRDA, UG; DR HAB. ASTRID MĘCZKOWSKA-CHRISTIANSEN, PROF. AMW

    Warsztat z przygotowania pedagogicznego, 15 g.,2 ECTS

    Zajęcia są obowiązkowe, DOKTORANCI Z I ROKU SĄ JUŻ NA LISTACH
    UCZESTNIKÓW.

    Blok I. Warsztaty komunikacji (2 x 3 godz.)
    1. Komunikacja ze studentami
    2. Wystąpienia publiczne
    3. Rozwiązywanie konfliktów

    Blok II. Kompetencje dydaktyczne nauczyciela akademickiego (2 x 3 godz.)
    1. Modele nauczania
    2. Metody dydaktyczne
    3. Sposoby realizacji zajęć

    Blok III. System oceniania (1 x 3 godz.)
    1. Modele oceniania
    2. Funkcje oceny

     

    ETHICS OF SCIENTIFIC RESEARCH

    ANDRZEJ KARALUS, PHD, DEPARTMENT OF PHILOSOPHY AND SOCIAL SCIENCES AT
    FACULTY OF MANAGEMENT AND ECONOMICS, GUT

    The course serves as an introduction to the most important ethical
    dilemmas that arise within the research environment. FILL THE
    APPLICATION FORM >>> https://pg.edu.pl/dsn/zapisy-na-zajecia/zgl_ethics2017

    Course description:

    1.       What is ethics? Why ethics? What is the subject of the
    ethics of scientific research? Difference between ethics, morality and
    law. Answering the question: ‘Why should I even care about it?!’

    2.       Dimensions of the ethical evaluation. Fundamental ethical
    concepts. What is responsibility? What is ethos? Ethos of a scientist:
    integrity, responsibility, rectitude, reliability. Doing science as
    moral practice. In what sense science is tied to values?

    3.       Unethical practices that haunt science: plagiarism, data
    fabrication and misrepresentation. Copyrights and copywrongs. Authorship
    of the scientific articles  and the problem of ghost-writing and guest
    authorship. Whistleblowing: commendable in theory, difficult and
    perplexing in practice.

    4.       Ethics and the organizational structure of the
    universities. Peer-review system in scientific journals. Relevance of
    the given research and point-collecting hysteria. Ethical awareness in
    scientific practice. Researcher’s code of ethics. How practically
    handle ethical dilemmas and ethical challenges at work?

    5.       How independent are exactly scientific endeavors?
    Instrumentalization of science and scientific research. Sociology of
    scientific research. Scientist at the crossroads, or how to put science,
    personal beliefs and society back together.