Plan zajęć z grupy soft-skills w sem. zimowym 2017/2018.

Plan zajęć z grupy soft-skills w sem. zimowym 2017/2018. Zapisy na zajęcia trwają do 20.10 br.

 

WYBRANE ZAGADNIENIA EKONOMII

DR HAB. JERZY CZ. OSSOWSKI, PROF. PG, KATEDRA NAUK EKONOMICZNYCH, WZIE
PG

I moduł.  MIKROEKONOMIA, 15 g., 2 ECTS

II moduł. MAKROEKONOMIA, 15 g., 2 ECTS

Wykaz podstawowych problemów obowiązujących na egzaminie doktorskim z
ekonomii (dyscyplina dodatkowa) >>> https://pg.edu.pl/documents/1789248/52270044/EkonomiaProgramDr2017.pdf

Grupa uczestników została zebrana w sem. letnim 2016/2017. Jeśli
chcesz dołączyć, a nie zgłaszałaś/łeś się wcześniej WYPEŁNIJ
FORMULARZ >>> https://pg.edu.pl/dsn/zapisy-na-zajecia/zgl_ekonom.2017

 

PODSTAWY METODYCZNE PROWADZENIA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

DR JOLANTA DYRDA, UG; DR HAB. ASTRID MĘCZKOWSKA-CHRISTIANSEN, PROF. AMW

Warsztat z przygotowania pedagogicznego, 15 g.,2 ECTS

Zajęcia są obowiązkowe, DOKTORANCI Z I ROKU SĄ JUŻ NA LISTACH
UCZESTNIKÓW.

Blok I. Warsztaty komunikacji (2 x 3 godz.)
1. Komunikacja ze studentami
2. Wystąpienia publiczne
3. Rozwiązywanie konfliktów

Blok II. Kompetencje dydaktyczne nauczyciela akademickiego (2 x 3 godz.)
1. Modele nauczania
2. Metody dydaktyczne
3. Sposoby realizacji zajęć

Blok III. System oceniania (1 x 3 godz.)
1. Modele oceniania
2. Funkcje oceny

 

ETHICS OF SCIENTIFIC RESEARCH

ANDRZEJ KARALUS, PHD, DEPARTMENT OF PHILOSOPHY AND SOCIAL SCIENCES AT
FACULTY OF MANAGEMENT AND ECONOMICS, GUT

The course serves as an introduction to the most important ethical
dilemmas that arise within the research environment. FILL THE
APPLICATION FORM >>> https://pg.edu.pl/dsn/zapisy-na-zajecia/zgl_ethics2017

Course description:

1.       What is ethics? Why ethics? What is the subject of the
ethics of scientific research? Difference between ethics, morality and
law. Answering the question: ‘Why should I even care about it?!’

2.       Dimensions of the ethical evaluation. Fundamental ethical
concepts. What is responsibility? What is ethos? Ethos of a scientist:
integrity, responsibility, rectitude, reliability. Doing science as
moral practice. In what sense science is tied to values?

3.       Unethical practices that haunt science: plagiarism, data
fabrication and misrepresentation. Copyrights and copywrongs. Authorship
of the scientific articles  and the problem of ghost-writing and guest
authorship. Whistleblowing: commendable in theory, difficult and
perplexing in practice.

4.       Ethics and the organizational structure of the
universities. Peer-review system in scientific journals. Relevance of
the given research and point-collecting hysteria. Ethical awareness in
scientific practice. Researcher’s code of ethics. How practically
handle ethical dilemmas and ethical challenges at work?

5.       How independent are exactly scientific endeavors?
Instrumentalization of science and scientific research. Sociology of
scientific research. Scientist at the crossroads, or how to put science,
personal beliefs and society back together.