Projekt dostarczy dwa główne produkty końcowe: oprogramowanie do autokalibracji systemów HS-WIM oraz dokument zawierający procedury kalibracji i autokalibracji stacji HS-WIM.
Oprogramowanie będzie kierowane do dostawców systemów HS-WIM, zapewniając wyższą jakość danych pomiarowych i konkurencyjność na rynku. Dokumentacja, adresowana do administracji drogowej (GDDKiA), GITD i GUM, umożliwi sprawniejsze weryfikowanie dokładności systemów oraz lepszą interpretację pomiarów. Dzięki wprowadzeniu nowych elementów do instrukcji możliwa będzie bieżąca kontrola danych przesyłanych przez firmy utrzymujące stacje, dzięki czemu będzie można szybko zidentyfikować zaistnienie czynników powodujących błędy w odczytach nacisków osi. Dokumentacja uprości także niektóre procedury kalibracji, dzięki czemu w ramach tego samego budżetu będzie można przeprowadzić proces weryfikacji danych na bieżąco zamiast raz do roku jak dotychczas.
Projekt ma na celu zwiększenie dokładności pomiarów oraz usprawnienie procedur, co przyczyni się do zmniejszenia liczby przeciążonych pojazdów, wydłużenia trwałości nawierzchni drogowych oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wdrożenie wyników projektu poprawi konkurencyjność firm przewozowych i obniży koszty utrzymania infrastruktury drogowej.