Projekt prowadzony jest wg następujących kroków badawczych:

  • Zebranie aktualnych doświadczeń i rozważania teoretyczne – elementy wykorzystywane we wszystkich etapach projektu,
  • Analiza danych pomiarowych zebranych z działających systemów – służąca wskazaniu standardowego spektrum obciążenia osi do celów autokalibracji,
  • Modelowanie układu nawierzchnia drogi – czujnik nacisku osi – w skali laboratoryjnej i rzeczywistej, z zastosowaniem metody elementów skończonych,
  • Badania układu nawierzchnia drogi – czujnik nacisku osi w skali laboratoryjnej – mające na celu obliczenie parametrów mechanicznych i stałych materiałowych do opracowania modeli układów,
  • Modelowanie dynamicznych nacisków wywieranych przez koło pojazdu na czujnik,
  • Badania układu nawierzchnia drogi – czujnik nacisku osi w pełnej skali – umożliwiające pomiar równości nawierzchni oraz krzywych wiodących modułów sztywności mieszanek mineralno-asfaltowych,
  • Symulacje komputerowe z wykorzystaniem modeli numerycznych i matematycznych,
  • Ocena rozwiązań w badaniach w pełnej skali,
  • Implementacja – w postaci nowych metod weryfikacji danych pomiarowych oraz dokładności ważenia w systemach HS-WIM oraz nowych algorytmów autokalibracji systemów, wraz ze stosownymi instrukcjami przedstawionymi administracji drogowej.