Projekt zakończy się wprowadzeniem nowych produktów: oprogramowania do autokalibracji systemów HS-WIM, oprogramowania do kontroli poprawności działania stacji HS-WIM oraz wytycznych dotyczących procedur kalibracji i autokalibracji.
Innowacyjność projektu polega na badaniu interakcji pojazd-czujnik-nawierzchnia oraz wpływu zmiennych właściwości mechanicznych nawierzchni na błąd pomiaru nacisków osi, co nie podlegało wcześniejszym badaniom. Celem jest zwiększenie dokładności działania systemów HS-WIM z poziomu B+ do A wg klasyfikacji COST. Oprogramowanie uwzględni bieżącą ocenę spektrum nacisków osi, korektę nacisków ze względu na ugięcia nawierzchni oraz dynamikę ruchu pojazdów. Zapewni też znaczną przewagę konkurencyjną firmom, które je wdrożą, i umożliwi efektywne egzekwowanie przepisów, podobnie jak sieć fotoradarów. Przyczyni się to do zmniejszenia liczby przeciążonych pojazdów i wydłużenia trwałości nawierzchni drogowych.
Drugi produkt projektu, wytyczne dla administracji drogowej, ulepszy specyfikację COST 323 poprzez wprowadzenie procedur oceny jakości danych pomiarowych i autokalibracji. Dokumentacja ta oraz dedykowane oprogramowanie będą służyć do oceny i weryfikacji dokładności systemów HS-WIM, co obecnie nie jest dostępne dla administracji drogowej.