Głównym celem projektu jest opracowanie metod i algorytmów autokalibracji, które zmniejszą błąd względny pomiaru masy całkowitej oraz nacisków osi, utrzymując wysoką dokładność pomiaru w czasie.

Prowadzone prace badawcze koncentrują się na układzie czujnik nacisku osi – nawierzchnia drogi, aby zwiększyć dokładność ważenia. Projekt obejmuje rozwój algorytmów autokalibracji, usprawnienie metodyki weryfikacji działania stacji HS-WIM (poprzez opracowanie metod automatycznej weryfikacji poprawności i dokładności danych pomiarowych wraz ze wskazaniem wartości progowych ugięć i równości podłużnej nawierzchni zapewniających określoną klasę dokładności) oraz wykorzystanie technik uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do weryfikacji błędów pomiarowych. Poszukiwane są również rozwiązania alternatywne, które pozwolą poprawić stabilność i trwałość działania systemu.

Opracowywany jest także model układu nawierzchnia drogi – czujnik nacisku osi oraz określenie zależności pomiędzy równością nawierzchni a błędem losowym pomiaru nacisków osi.