Tematy prac dyplomowych w roku akademickim 2020/2021
Specjalność Mosty
dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski prof. PG
Tematy prac dyplomowych inżynierskich:
- Analiza nośności przęsła historycznego mostu kolejowego na podstawie zmieniających się norm projektowania od początku XX w do dzisiaj. Kratownicowe przęsło mostu kolejowego z jazdą dołem, z jezdnią otwartą. Cel: określenie przydatności obiektu obecnie.
- Analiza nośności przęsła historycznego mostu kolejowego na podstawie zmieniających się norm projektowania od początku XX w do dzisiaj. Kratownicowe przęsło mostu kolejowego z jazdą górą, z jezdnią otwartą. Cel: określenie przydatności obiektu obecnie.
- Historyczna kładka dla pieszych: Mały Błędnik w Gdańsku. Ocena nośności.
Uwaga:
W temacie nr 1 i 2 możliwa jest realizacja kilku prac dyplomowych
dr hab. inż. Marcin Abramski prof. PG
Tematy prac dyplomowych inżynierskich:
- Betonowy most ramowy z prefabrykatów strunobetonowych o rozpiętości 26,5 m nad rz. Motławą w m. Lędowo. Obliczenie zbrojenia i konstrukcja żelbetowych fundamentów, ścian podporowych i węzłów rygla ramy na podstawie gotowych wyników analizy statycznej
dr inż. Anna Banaś
Tematy prac dyplomowych inżynierskich:
- Projekt koncepcyjny kładki dla pieszych.
- Projekt koncepcyjny i analiza statyczno-wytrzymałościowa mostu kratownicowego.
- Analiza zamienności częstotliwości drgań kładki dla pieszych w zależności od jej konstrukcji.
- Analiza kładek rowerowej pod Mostem Łazienkowskim w Warszawie.
- Różne warianty modelowania ciągłej estakady żelbetowej z otworami w przekroju poprzecznym, weryfikacja modeli obliczeniowych w oparciu o wyniki badań in situ obiektu.
- Ocena stanu technicznego i nośności istniejących obiektów mostowych (obiekt do wyboru po uzgodnieniu z promotorem, możliwe różne rodzaje ustrojów).
- Wpływ uszkodzenia pasa dźwigara kratowego na globalną odpowiedź konstrukcji.
- Wpływ uszkodzenia krzyżulca dźwigara kratowego na globalną odpowiedź konstrukcji.
Tematy proszę traktować jako przykładowe. Każdy z tematów może zostać zmodyfikowany po rozmowie ze studentem i dobrany pod jego zainteresowania. Możliwa jest także realizacja własnych pomysłów na temat pracy.
Tematy prac dyplomowych magisterskich:
- Analiza dynamiczna kładki dla pieszych obciążonej różnymi modelami obciążenia pieszym.
- Koncepcja i analiza poszerzenia mostu drogowego.
- Analiza statyczna - wytrzymałościowa podniesienia klasy obciążenia mosty przez rzekę Nogat w Malborku.
- Projekt koncepcyjny kładki dla pieszych wyposażonej w tłumki drgań.
- Analiza zamienności częstotliwości drgań kładki dla pieszych w zależności od jej konstrukcji.
Tematy proszę traktować jako przykładowe. Każdy z tematów może zostać zmodyfikowany po rozmowie ze studentem i dobrany pod jego zainteresowania.
mgr inż. Maciej Malinowski
Tematy prac dyplomowych inżynierskich:
- Projekt koncepcyjny kładki dla pieszych o ciekawej formie architektonicznej (np. ustrój kratowy, podwieszony, przestrzenna forma kratownicowa, niekonwencjonalny łuk itd).
- Projekt koncepcyjny wzmocnienia kratownicowego przęsła mostu drogowego o Lt=32m.
- Projekt koncepcyjny podwieszonego mostu drogowego o średniej rozpiętości.
- Projekt koncepcyjny kratowego wiaduktu drogowego o pasach górnych współpracujących z żelbetową płytą pomostu.
- Projekt koncepcyjny przebudowy wiaduktów łukowych w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni (obecnie: betonowe przęsła łukowe w skosie z jazdą dołem).
- Projekt kolejowego mostu/wiaduktu łukowego z jazdą dołem lub górą, o jezdni zamkniętej, stalowego, z pomostem w formie płyty ortotropowej.
- Projekt kolejowego kratownicowego z jazdą dołem lub górą, o jezdni zamkniętej, stalowego, z pomostem w formie płyty ortotropowej.
- Analiza nośności kratownicowego, stalowego przęsła mostu kratownicowego z pasem dolnym betonowym-sprężonym.
- Projekt zespolonego (stalowe dźwigary blachownicowe + żelbetowa płyta) przęsła kolejowego mostu/wiaduktu.
- Elementy projektu próbnego obciążenia wybranego obiektu mostowego – model numeryczny, dobranie obciążenia próbnego, obliczenia styczno-dynamiczne.
- Analiza statyczno-wytrzymałościowa ciągłego wiaduktu zespolonego – porównanie rzeczywistego zachowania się ustroju na podstawie wyników próbnego obciążenia z wynikami teoretycznymi dla różnych wariantów modelowania konstrukcji.
- Ocena stanu technicznego i nośności istniejących obiektów mostowych (obiekt do wyboru po uzgodnieniu z promotorem, możliwe różne rodzaje ustrojów).
- Analiza statyczno-wytrzymałościowa ciągłej estakady drogowej o ustroju wykonanego ze sprężonych belek typu T – porównanie rzeczywistego zachowania się ustroju na podstawie wyników próbnego obciążenia z wynikami teoretycznymi dla różnych wariantów modelowania konstrukcji (Świecie).
W/w tematy prac inżynierskich dotyczą prac indywidualnych.
Każdy z wyżej podanych tematów prac inżynierskich może być wybrany przez jedną lub kilka osób – w przypadku zainteresowania tematem przez kilka osób, każdy z dyplomantów będzie wykonywał pracę dotyczącą innego obiektu (o innych parametrach geometrycznych i użytkowych).
Istnieje możliwość indywidualnego wyboru tematu zaproponowanego przez dyplomanta po uzgodnieniu z promotorem. J
Chętnych do pisania pracy inżynierskiej proszę o kontakt mailowy lub osobisty w celu zarezerwowania miejsca i tematu.
mgr inż. Mikołaj Binczyk
Tematy prac dyplomowych inżynierskich:
- Analiza numeryczna dwóch wariantów podwieszenia łukowego wiaduktu drogowego WD 0 nad obwodnicą Wałcza
- Analiza numeryczna łukowego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ul. Armii Krajowej w Bydgoszczy.
mgr inż. Przemysław Kalitowski
Tematy prac dyplomowych inżynierskich:
- Analiza statyczna i wytrzymałościowa kładki dla pieszych przez Kanał Górnonotecki w Łochowie.
- Numeryczna analiza modalna łukowego wiaduktu kolejowego w Hucie Zawadzkiej