Tematy prac dyplomowych w roku akademickim  2020/2021

Specjalność Mosty

dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski prof. PG

Tematy prac dyplomowych inżynierskich:

  1. Analiza nośności przęsła historycznego mostu kolejowego na podstawie zmieniających się norm projektowania od początku XX w do dzisiaj. Kratownicowe przęsło mostu kolejowego z jazdą dołem, z jezdnią otwartą. Cel: określenie przydatności obiektu obecnie.
  2. Analiza nośności przęsła historycznego mostu kolejowego na podstawie zmieniających się norm projektowania od początku XX w do dzisiaj. Kratownicowe przęsło mostu kolejowego z jazdą górą, z jezdnią otwartą. Cel: określenie przydatności obiektu obecnie.
  3. Historyczna kładka dla pieszych: Mały Błędnik w Gdańsku. Ocena nośności.

Uwaga:

W temacie nr 1 i 2 możliwa jest realizacja kilku prac dyplomowych

dr hab. inż. Marcin Abramski prof. PG

Tematy prac dyplomowych inżynierskich:

  1. Betonowy most ramowy z prefabrykatów strunobetonowych o rozpiętości 26,5 m nad rz. Motławą w m. Lędowo. Obliczenie zbrojenia i konstrukcja żelbetowych fundamentów, ścian podporowych i węzłów rygla ramy na podstawie gotowych wyników analizy statycznej                                          

dr inż. Anna Banaś   

Tematy prac dyplomowych  inżynierskich:

  1. Projekt koncepcyjny kładki dla pieszych.
  2. Projekt koncepcyjny i analiza statyczno-wytrzymałościowa mostu kratownicowego.
  3. Analiza zamienności częstotliwości drgań kładki dla pieszych w zależności od jej konstrukcji.
  4. Analiza kładek rowerowej pod Mostem Łazienkowskim w Warszawie.
  5. Różne warianty modelowania ciągłej estakady żelbetowej z otworami w przekroju poprzecznym, weryfikacja modeli obliczeniowych w oparciu o wyniki badań in situ obiektu.
  6. Ocena stanu technicznego i nośności istniejących obiektów mostowych (obiekt do wyboru po uzgodnieniu z promotorem, możliwe różne rodzaje ustrojów).
  7. Wpływ uszkodzenia pasa dźwigara kratowego na globalną odpowiedź konstrukcji.
  8. Wpływ uszkodzenia krzyżulca dźwigara kratowego na globalną odpowiedź konstrukcji.

Tematy proszę traktować jako przykładowe. Każdy z tematów może zostać zmodyfikowany po rozmowie ze studentem i dobrany pod jego zainteresowania. Możliwa jest także realizacja własnych pomysłów na temat pracy.

Tematy prac dyplomowych magisterskich:

  1. Analiza dynamiczna kładki dla pieszych obciążonej różnymi modelami obciążenia pieszym.
  2. Koncepcja i analiza poszerzenia mostu drogowego.
  3. Analiza statyczna - wytrzymałościowa podniesienia klasy obciążenia mosty przez rzekę Nogat w Malborku.
  4. Projekt koncepcyjny kładki dla pieszych wyposażonej w tłumki drgań.
  5. Analiza zamienności częstotliwości drgań kładki dla pieszych w zależności od jej konstrukcji.

Tematy proszę traktować jako przykładowe. Każdy z tematów może zostać zmodyfikowany po rozmowie ze studentem i dobrany pod jego zainteresowania.

    mgr inż. Maciej Malinowski

    Tematy prac dyplomowych inżynierskich:

    1. Projekt koncepcyjny kładki dla pieszych o ciekawej formie architektonicznej (np. ustrój kratowy, podwieszony, przestrzenna forma kratownicowa, niekonwencjonalny łuk itd).
    2. Projekt koncepcyjny wzmocnienia kratownicowego przęsła mostu drogowego o Lt=32m.
    3. Projekt koncepcyjny podwieszonego mostu drogowego o średniej rozpiętości.
    4. Projekt koncepcyjny kratowego wiaduktu drogowego o pasach górnych współpracujących z żelbetową płytą pomostu.
    5. Projekt koncepcyjny przebudowy wiaduktów łukowych w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni (obecnie: betonowe przęsła łukowe w skosie z jazdą dołem).
    6. Projekt kolejowego mostu/wiaduktu łukowego z jazdą dołem lub górą, o jezdni zamkniętej, stalowego, z pomostem w formie płyty ortotropowej.
    7. Projekt kolejowego kratownicowego z jazdą dołem lub górą, o jezdni zamkniętej, stalowego, z pomostem w formie płyty ortotropowej.
    8. Analiza nośności kratownicowego, stalowego przęsła mostu kratownicowego z pasem dolnym betonowym-sprężonym.
    9. Projekt zespolonego (stalowe dźwigary blachownicowe + żelbetowa płyta) przęsła kolejowego mostu/wiaduktu.
    10. Elementy projektu próbnego obciążenia wybranego obiektu mostowego – model numeryczny, dobranie obciążenia próbnego, obliczenia styczno-dynamiczne.
    11. Analiza statyczno-wytrzymałościowa ciągłego wiaduktu zespolonego – porównanie rzeczywistego zachowania się ustroju na podstawie wyników próbnego obciążenia z wynikami teoretycznymi dla różnych wariantów modelowania konstrukcji.
    12. Ocena stanu technicznego i nośności istniejących obiektów mostowych (obiekt do wyboru po uzgodnieniu z promotorem, możliwe różne rodzaje ustrojów).
    13. Analiza statyczno-wytrzymałościowa ciągłej estakady drogowej o ustroju wykonanego ze sprężonych belek typu T – porównanie rzeczywistego zachowania się ustroju na podstawie wyników próbnego obciążenia z wynikami teoretycznymi dla różnych wariantów modelowania konstrukcji (Świecie).

    W/w tematy prac inżynierskich dotyczą prac indywidualnych.

    Każdy z wyżej podanych tematów prac inżynierskich może być wybrany przez jedną lub kilka osób – w przypadku zainteresowania tematem przez kilka osób, każdy z dyplomantów będzie wykonywał pracę dotyczącą innego obiektu (o innych parametrach geometrycznych i użytkowych).

    Istnieje możliwość indywidualnego wyboru tematu zaproponowanego przez dyplomanta po uzgodnieniu z promotorem. J

    Chętnych do pisania pracy inżynierskiej proszę o kontakt mailowy lub osobisty w celu zarezerwowania miejsca i tematu.

    mgr inż. Mikołaj Binczyk

    Tematy prac dyplomowych inżynierskich:

    1. Analiza numeryczna dwóch wariantów podwieszenia łukowego wiaduktu drogowego WD 0 nad obwodnicą Wałcza
    2. Analiza numeryczna łukowego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ul. Armii Krajowej w Bydgoszczy.

    mgr inż. Przemysław Kalitowski

    Tematy prac dyplomowych inżynierskich:

    1. Analiza statyczna i wytrzymałościowa kładki dla pieszych przez Kanał Górnonotecki w Łochowie.
    2. Numeryczna analiza modalna łukowego wiaduktu kolejowego w Hucie Zawadzkiej