GameStorm - maraton tworzenia gier bez prądu już w czerwcu! | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-05-22

GameStorm - maraton tworzenia gier bez prądu już w czerwcu!

grafika
W dniach 28-30 czerwca br. na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej odbędzie się 2. edycja wydarzenia GameStorm, które w ubiegłym roku zgromadziło ponad 50 osób. GameStorm to unikalne wydarzenie dla entuzjastów i entuzjastek gier planszowych, którzy zawsze chcieli stworzyć swoją własną planszówkę. Podczas warsztatów uczestnicy i uczestniczki w kilkuosobowych zespołach będą projektować gry od pomysłu do fizycznego prototypu, testować je, doskonalić oraz prezentować. 

Zapraszamy wszystkich miłośników gier: od doświadczonych autorów i autorek po osoby początkujące, które przygodę z planszówkami dopiero rozpoczynają. Wykorzystajcie swoją kreatywność i stwórzcie w 48 godzin swoją grę planszową, karcianą, imprezową albo jakąkolwiek inną.

„Tworzyć każdy morze”

„Tworzyć każdy morze” to nasze hasło przewodnie. GameStorm to warsztaty dostępne dla każdej osoby, która chce doświadczyć radości stworzenia i pokazania graczom swojej własnej gry planszowej. Jeśli nie masz żadnego doświadczenia – otrzymasz wsparcie trenerów i trenerek. Jeśli jesteś bardziej zaawansowanym autorem lub autorką – zadbamy o ciekawe utrudnienia. Po co to robimy? Chcemy wzmacniać więzi w społeczności twórców i twórczyń gier planszowych, budować sieć kontaktów i przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz pobudzać kreatywność, innowacyjność, otwartość na innych.

Sukcesy zespołów GameStorm

Czy wiecie, że w zeszłym roku podczas GameStorm powstała gra „Eye to eye”? Gra została wydana przez wydawnictwo Smart Flamingo, a swoją premierę będzie miała w trakcie największych targów planszówkowych Spiel Essen w październiku bieżącego roku. Opis gry Eye2Eye Duel to dwuosobowa pojedynkowa gra karciana w klimacie kowbojskim. Dwójka graczy wykorzystuje blef, spryt i zręczność, by pokonać przeciwnika. Gra podzielona jest na rundy zakończone strzelaniną. Gracze zagrywają i przekładają zakryte karty, tworząc 4 stosy. Po dwukrotnym spasowaniu próbują złapać wybrany stos i następuje pojedynek w oparciu o karty zgromadzone na stosie. Silniejszy zestaw wygrywa, przeciwnik otrzymuje ranę, ale należy uważać na kartę popsutej broni, niweluje ona strzał u osoby, która ją zebrała. Gra toczy się dalej, dopóki jeden z graczy nie otrzyma drugiej rany. Oczywiście podczas gry gracze muszą patrzeć sobie w oczy.

Autorzy: Bartłomiej Buller, Daniel Jan Kownacki, Krystian Kamil Najder, Mateusz Puchalski

Ilustracje: Dawid Malik

Miejsce

Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska. Dla przyjezdnych - noclegi w Domu Studenckim.

Termin 28-30 czerwca 2024 roku.

Harmonogram

28.06.2024 (piątek) od godz. 16:00 Dzień I - kreatywno-integracyjny z imprezą integracyjną

29.06.2024 (sobota) w godz. 09:30 – 20:45 Dzień II – tworzenie i testowanie gier

30.06.2024 (niedziela) w godz. 09:30 – 15:30 Dzień III – granie i prezentowanie gier

Główni organizatorzy GameStorm:

Portotypy

– trójmiejska grupa testerska działająca od 2019 roku zrzeszająca twórców i twórczynie gier planszowych. Testujemy nawzajem prototypy swoich gier, dzielimy się wiedzą i doświadczeniem. Organizujemy strefy prototypów, wydarzenia i warsztaty tworzenia gier planszowych. Spotykamy się w każdy czwartek o godz. 17 w gdańskim klubie Żak. Więcej informacji na stronie: https://www.facebook.com/PortoTypy/

Fundacja Rozwoju Bombonierka

– powstała w 2016 roku w celu wyrównywania szans grup wykluczonych i realizowania pasji twórczych. Prowadzimy projekty dotyczące gier planszowych: warsztaty tworzenia gier, innowacje społeczne, projektujemy gry na zlecenie.

Partnerzy wydarzenia

Trefl, Rebel, Rebel Studio, Smart Flamingo, aleplanszowki.pl, wakacje.pl, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska PG, Centrum Transferu Technologii, GE3K Events, grupa FB: Gry planszowe – NA LUZIE, Gry planszowe.

Kluczowe osoby:

Zbyszek Kisły

– pomysłodawca i inicjator „GameStorm”. Od 8 lat prowadzi cotygodniowe spotkania z planszówkami dla obcokrajowców w ramach 3city Boardgamers, koorganizator trzech trójmiejskich edycji Global Game Jamu, z zawodu software developer.

Katarzyna Cioch

- inicjatorka i miłośniczka robienia fajnych rzeczy z ludźmi, którym się chce. Współautorka gier: Partytura, Gutenberg, AI Space Puzzle, Czy wypada rzucać tortem?. Prezeska Fundacji Rozwoju Bombonierka. Trenerka i edukatorka. Liderka projektów i innowacji społecznych.Matematyczka.

Agnieszka Krawczyk-Kłos

- twórczyni gier planszowych i organizatorka kreatywnych warsztatów z tworzenia gier planszowych dla dzieci. Z zawodu ekspertka w zarządzaniu własnością intelektualną, project manager i wykładowczyni z dziedziny komercjalizacji na Politechnice Gdańskiej.

Patronat Honorowy patronat nad wydarzeniem objęli: Prezydent Miasta Gdańska.

Więcej informacji

https://intothegamestorm.pl/

Kontakt

Zbyszek Kisły tel.: 883 878 197

e-mail: zbigniew.kisly@gmail.com

74 wyświetleń