Bhutan - Konferencja w ramach projektu SQUARES | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-10-15

Bhutan - Konferencja w ramach projektu SQUARES

Projekt SQUARES
W dniach od 1 do 3 października przedstawiciele Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej mieli przyjemność uczestniczyć w warsztatach i konferencji projektu SQUARES, które odbyły się w zapierającym dech w piersiach Bhutanie. Położony w majestatycznych Himalajach Bhutan, ze swoimi niezwykłymi krajobrazami i zaangażowaniem w ochronę środowiska, stanowił idealne miejsce do dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju w edukacji.
Warsztaty, zorganizowane na Królewskim Uniwersytecie Bhutanu i koordynowane przez Politechnikę Gdańską, zgromadziły ekspertów oraz przedstawicieli uczelni z Europy i Azji. Politechnikę Gdańską reprezentowali dr hab. Daniel Kaszubowski, mgr inż. Maciej Sawicki oraz dr inż. Wojciech Kustra. Tematem spotkania było promowanie zrównoważonych praktyk w takich obszarach jak budownictwo energooszczędne i zarządzanie zrównoważonym transportem, a także opracowanie zintegrowanego programu nauczania i materiałów dydaktycznych wspierających zrównoważony rozwój w edukacji.
Głównym celem projektu SQUARES jest zmniejszenie luki kompetencyjnej pomiędzy uczelniami wyższymi, przemysłem a rynkiem pracy w Nepalu, Bhutanie, Bangladeszu i Pakistanie, ze szczególnym uwzględnieniem edukacji inżynierskiej oraz zarządzania jakością w szkołach wyższych. Projekt skupia się na dwóch kluczowych obszarach: wprowadzeniu umiejętności przekrojowych, które obecnie są deficytowe w dziedzinach inżynierii energetycznej, budownictwa i inżynierii przemysłowej, oraz doskonaleniu systemu zarządzania jakością na wybranych uczelniach, zarówno w kontekście rozwijania programów studiów, jak i zarządzania instytucjonalnego.
Projekt SQUARES (www.squaresproject.eu) to współpraca między uniwersytetami z Polski, Pakistanu, Nepalu, Bhutanu, Bangladeszu, Włoch i Estonii. Celem tej współpracy jest stworzenie zintegrowanego podejścia edukacyjnego, aby sprostać współczesnym kluczowym wyzwaniom środowiskowym.
 

dr inż. Wojciech Kustra

dr hab. Daniel Kaszubowski

 
41 wyświetleń