Członkowie KN KoDiK prelegentami V konferencji Naukowo-Technicznej Urzędu Transportu Kolejowego | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-06-09

Członkowie KN KoDiK prelegentami V konferencji Naukowo-Technicznej Urzędu Transportu Kolejowego

Kodik
W dniu 25 maja br. członkowie Koła Naukowego KoDiK wzięli udział w V edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej  “Transport Kolejowy 2022: Przeszłość - Teraźniejszość - Przyszłość” organizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego.

Zadaniem konferencji jest popularyzowanie wiedzy na temat kolei wśród uczniów szkół średnich oraz studentów i doktorantów uczelni wyższych. W trakcie trwania wydarzenia zaprezentowane zostały referaty dotyczące różnych zagadnień związanych z kolejnictwem, od tematów związanych z organizacją ruchu na liniach kolejowych o znaczeniu regionalnym, przez rozwiązania dotyczące zabudowy systemu ETCS (Europejski System Sterowania Pociągiem), aż po badania związane z pomiarami hałasu czy zmianami powierzchni główki szyny. Każdy uczestnik miał za zadanie przygotować wcześniej szczegółowy referat na zgłoszony przez siebie temat, następnie komitet naukowy złożony ze specjalistów zrzeszonych przez UTK wybierał najlepsze tematy, których autorzy mieli możliwość zaprezentowania swoich dokonań w trakcie sesji plenarnej konferencji w formie prezentacji bądź plakatu. Łącznie zostało zaprezentowanych 12 referatów i 3 plakaty.

Naszą uczelnię reprezentowało w sumie 4 uczestników zrzeszonych w Kole Naukowym KoDiK. Pierwszy z referatów pt: “Analiza poziomu hałasu emitowanego przez elektryczne zespoły trakcyjne poruszające się na sieci PKP Szybka Kolei Miejska w Trójmieście na podstawie eksperymentu czynnego” zaprezentowany został przez Julię Szultę oraz inż. Przemysława Barszcza i dotyczył podsumowania części badań prowadzonych przez KN KoDiK w zakresie pomiaru poziomu hałasu oraz jego przekroczeń na sieci SKM Trójmiasto. Drugim tematem było zagadnienie: “Czy tramwaj dwusystemowy może być efektywny w polskiej tkance transportowej? Analiza uwarunkowania rozwiązań tramwaju dwusystemowego w Polsce na podstawie doświadczeń niemieckich”, które ukazuje możliwości stworzenia w Polsce sieci wykorzystujących potencjał tramwaju dwusystemowego. Zostało zaprezentowane przez Bartosza Nowaka oraz Wiktora Wiese. Reprezentację naszej uczelni zasilił dr inż. Zbigniew Kędra, który jest Członkiem Komitetu Naukowego.

Konferencję uświetnił swoją obecnością Prezes UTK, dr inż. Ignacy Góra, który pomimo wielu obowiązków wynikających ze sprawowanej przez siebie funkcji, znalazł dla uczestników chwilę aby zaprezentować wykład inauguracyjny, a także ocenić kilka z przedstawionych referatów. Samo wydarzenie, które odbyło się w siedzibie Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie było świetną okazją dla wszystkich uczestników do wymiany swoich doświadczeń oraz wyrażenia zdania w kwestiach, które jak się okazało są bardzo ważne dla rozwoju kolei w Polsce.

Szczególne podziękowania skierowane są dla dr inż. Roksany Licow oraz dr. inż. Jacka Szmaglińskiego z Katedry Inżynierii Drogowej i Transportowej WILiŚ, którzy były opiekunami merytorycznymi przygotowywanych referatów. Wyjazd współfinansowano ze środków SSPG.

61 wyświetleń