Piloci dronów z Katedry Geodezji przeegzaminowani | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-06-30

Piloci dronów z Katedry Geodezji przeegzaminowani

Geodezja_drony
Na zakończenie semestru letniego, studenci Geodezji profilu Fotogrametria Niskiego Pułapu potwierdzili swoje umiejętności praktyczne i wiedzę teoretyczną podczas egzaminu dla pilotów dronów.

To pierwszy tego typu egzamin, jaki realizowany był na nowym profilu kierunku Geodezja i z pewnością nie ostatni. Adeptom towarzyszył mobilizujący stres, wykazali się pełnym skupieniem i zaangażowaniem. Po 15 tygodniach regularnego treningu, w czasie mrozów i podczas wiosennych wiatrów, widać było pewną rękę i opanowanie manewrów programowych. 

Serdecznie gratulujemy i witamy wśród personelu lotniczego!

"Egzamin kończy 10-miesięczny cykl szkolenia i pozwala zdobyć państwowe uprawnienia wydawane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Uprawnienia te, to nie tylko wiedza i umiejętności, ale również potwierdzone dokumentem kompetencje, niezbędne do wykonywania zawodu. Cały cykl szkolenia realizowany jest na semestrze 5. i 6. Semestr piąty kończy się zdobyciem uprawnień w kategorii otwartej A1 i A3. Kolejny, szósty, to już zaawansowane techniki pilotażu i uprawnienia w kategorii szczególnej NSTS-1 i NSTS-5 oraz otwartej A2. NSTS-1 i NSTS-5 to loty wielowirnikowcem o masie do 4 kg w zasięgu i poza zasięgiem wzroku. Każdy pilot, który chce latać w kategorii szczególnej, musi przejść szkolenie oraz zdać egzamin prowadzony przez podmiot szkolący, którym w tym roku właśnie stał się Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska. Program szkoleniowy opracowany został podczas realizacji grantu dydaktycznego. Studenci trenują na autorskim systemie lotniczym wyprodukowanym i dostarczanym przez firmę Pelixar S.A oraz na komercyjnych BSP typu Mavic Pro 2 firmy DJI. Zajęcia prowadzone na nowym profilu dyplomowania obejmują nie tylko pełne spektrum fotogrametrii i teledetekcji, ale również nawigację lotniczą, meteorologię, budowę i automatykę BSP i prawo lotnicze. Praktyka i projekty obejmują pomiary realnych obiektów przy pomocy BSP oraz oczywiście opracowanie danych w najnowszym oprogramowaniu fotogrametrycznym. Katedra Geodezji pracuje nad dalszym poszerzeniem oferty szkolenia lotniczego o kategorię NSTS-2 i NSTS-6, czyli dla wielowirnikowców o masie do 25 kg, co wymaga większych i oczywiście ciężkich maszyn szkoleniowych." - Relacjonuje dr inż. Paweł Burdziakowski z Katedry Geodezji.

Przyszłość tego kierunku wygląda obiecująco. W imieniu załogi Katedry Geodezji zachęcamy do aplikowania na studia i do wyboru przyszłościowego profilu dyplomowania, którym jest Fotogrametria Niskiego Pułapu.

147 wyświetleń