Konkurs RID II rozstrzygnięty | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2023-01-09

Konkurs RID II rozstrzygnięty

Rozświetlone pasma autostrady nocą.
Pod koniec grudnia 2022 roku rozstrzygnięty został konkurs RID II (Rozwój Innowacji Drogowych) będący wspólnym przedsięwzięciem NCBR i GDDKiA polegającym na wsparciu badań naukowych i rozwojowych w obszarze drogownictwa.

Przedsięwzięcie RID ukierunkowane jest na wsparcie badań, które mogą być wykorzystane do rozwoju i unowocześnienia procesów realizowanych w działalności podstawowej GDDKiA związanej z rozwojem sieci drogowej oraz utrzymaniem i rozbudową istniejących dróg krajowych. Celem głównym Wspólnego Przedsięwzięcia NCBR-GDDKiA jest poprawa efektywności zarządzania planowaną, przygotowywaną, realizowaną oraz istniejącą siecią drogową w Polsce w perspektywie roku 2030. Dla osiągniecia ww. celu głównego przyjęto w ramach RID dwa cele szczegółowe: wzrost innowacji w obszarze drogownictwa oraz wzrost aktywności jednostek naukowych w realizacji prac B+R ukierunkowanych na potrzeby drogownictwa.

Z 19 złożonych do konkursu RID II wniosków z wielu znamienitych uczelni i instytucji badawczych w Polsce, finansowanie uzyskało sześć, w tym trzy (na 4 przygotowane) z Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej.

  • Zespół Katedry Inżynierii Transportowej (główni wykonawcy: Marcin Budzyński, Kazimierz Jamroz, Piotr Jaskuła, Wojciech Kustra, Jacek Oskarbski, Romanika Okraszewska, Joanna Wachnicka, Aleksandra Romanowska, Mariusz Jaczewski) realizował będzie projekt pt.: „ Wzorcowa metoda oceny inwestycji drogowej na etapie STEŚ uwzględniająca zasady zrównoważonego rozwoju w całym cyklu życia drogi” w ramach obszaru tematycznego: Przygotowanie i realizacja inwestycji drogowych w oparciu o najefektywniejsze metody badawcze, zagadnienie 2C. Konsorcjum: Politechnika Gdańska – lider, Politechnika Białostocka, Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Gdański. Kwota finansowania: 1 697 245 zł.
     
  • Zespół Katedry Inżynierii Transportowej (główni wykonawcy: Piotr Jaskuła, Jacek Alenowicz, Bohdan Dołżycki, Dawid Ryś, Marek Pszczoła, Mariusz Jaczewski, Marcin Stienss, Cezary Szydłowski, Szymon Wicki, Jarosław Herbasz) realizował będzie projekt pt.: „Opracowanie wytycznych powtórnego wykorzystania destruktu asfaltowego z warstw SMA do nowych warstw ścieralnych układanych w tej samej technologii” w ramach obszaru tematycznego: Materiały, wyroby budowlane i technologie w inwestycjach drogowych, spełniające wymagania gospodarki w obiegu zamkniętym, zagadnienie 4G. Konsorcjum: Instytut Badawczy Dróg i Mostów – lider, Politechnika Gdańska, Politechnika Warszawska. Kwota finansowania: 1 625 302 zł.
     
  • Zespół Katedry Geotechniki i Inżynierii Wodnej (w składzie: Marcin Cudny, Angelika Duszyńska, Grzegorz Horodecki i Krzysztof Szarf) realizował będzie projekt pt.: „Metody prowadzenia badań i doboru rozwiązań geotechnicznych dotyczących inwestycji drogowych” w ramach obszaru tematycznego: Przygotowanie i realizacja inwestycji drogowych w oparciu o najefektywniejsze metody badawcze, zagadnienie 2D. Konsorcjum: Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie lider, Politechnika Gdańska, Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy, Instytut Badawczy Dróg i Mostów. Kwota finasowania: 1 685 000 zł.

Więcej informacji pod linkiem 

191 wyświetleń