AFROTRANS. Międzynarodowy projekt dydaktyczny | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-04-11

AFROTRANS. Międzynarodowy projekt dydaktyczny

zdjęcie grupowe
W dniach 2 – 8 kwietnia br. w Kamerunie miało miejsce spotkanie inaugurujące międzynarodowy projekt AFROTRANS. Uczestnikami spotkania byli nauczyciele akademiccy i naukowcy z krajów Unii Europejskiej (Polska, Niemcy, Austria) oraz z Afryki (Kamerun, Demokratyczna Republika Konga). Politechnikę Gdańską reprezentowali Wojciech Kustra, Tomasz Mackun oraz Maciej Sawicki z Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska.

Spotkanie pozwoliło na poznanie kontekstu w zakresie funkcjonowania transportu w krajach Afryki. Europejscy partnerzy przedstawili nowoczesne metody dydaktyczne, które będą stosowane w projekcie. Nieodłącznym elementem spotkania było wzajemne zrozumienie kulturowe, które pozwoli na niezawodną komunikację i współpracę.

PROJEKT: AFROTRANS - Road Transportation Systems Engineering development in the Sub-Saharan Africa - Modern EU Master Programme & Capacity Building.

Celem projektu jest opracowanie akredytowanego programu kształcenia i materiałów dydaktycznych dla studiów magisterskich w zakresie zarządzania systemami transportowymi na pięciu uczelniach wyższych w Demokratycznej Republice Konga i Kamerunie.\

PARTNERZY PROJEKTU Z UE:

  • Politechnika Gdańska (koordynator),
  • Alpen Adria University z Austrii,
  • Bauhaus University of Weimar z Niemiec.

BENEFICJENCI PROJEKTU Z AFRYKI:

  • Université de l'Assomption z Demokratycznej Republiki Konga,
  • Université Libre des Pays des Grands Lacs z Demokratycznej Republiki Konga,
  • Université Officielle de Ruwenzori z Demokratycznej Republiki Konga,
  • University of Dschang z Kamerunu,
  • L’Institut de Technologie de l’Industrie, du Management et de l’Entrepreneuriat z Kamerunu.

Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska obecnie realizuje dwa międzynarodowe projekty w ramach programu ERASMUS + Capacity Building in Higher Education, których celem jest podniesienie poziomu kształcenia. Jeden z nich dotyczy uczelni Demokratycznej Republiki Konga i Kamerunu, drugi uczelni z Pakistanu, Nepalu, Bhutanu, Bangladeszu.

184 wyświetleń