Katedra Mechaniki Budowli prowadzi szeroką działalność dydaktyczną na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych pierwszego i drugiego stopnia, a także na studiach doktoranckich. Oferta obejmuje zarówno przedmioty podstawowe, jak i zaawansowane kursy specjalistyczne, realizowane w języku polskim i angielskim.

Główne obszary kształcenia

  • Mechanika konstrukcji – statyka, dynamika, stateczność i nośność graniczna, nieliniowa analiza konstrukcji,
  • Wytrzymałość materiałów – od podstaw po zastosowania inżynierskie,
  • Metody numeryczne i komputerowe – programowanie, modelowanie, symulacje, optymalne projektowanie, niezawodność konstrukcji,
  • Konstrukcje budowlane i inżynierskie – konstrukcje betonowe, powierzchniowe, wysokie, drewniane i inne nowoczesne rozwiązania materiałowe,
  • Informatyka inżynierska i modelowanie 3D – wykorzystanie programów komputerowych (m.in. AutoCAD, Robot, Abaqus, Marc, Fortran, Matlab, Matematica) w analizie i projektowaniu,
  • Przedmioty w języku angielskim – m.in. Reliability of Structures oraz Mathematical Methods in Engineering,
  • Seminaria i zajęcia projektowe – rozwijające umiejętności badawcze, analityczne i inżynierskie studentów

Kadra dydaktyczna

Zajęcia prowadzą doświadczeni nauczyciele akademiccy, w tym profesorowie, doktorzy habilitowani oraz doktorzy związani z Katedrą Mechaniki Budowli. Łączą oni działalność naukowo-badawczą z praktyką inżynierską, dzięki czemu studenci zdobywają zarówno solidne podstawy teoretyczne, jak i kompetencje praktyczne potrzebne w pracy zawodowej.

W strukturze Katedry działa również specjalny Zespół Dydaktyczny, odpowiedzialny za koordynację i rozwój procesów kształcenia - od programów nauczania, poprzez metody dydaktyczne, aż po organizację laboratoriów i system oceniania.
Misją zespołu jest zapewnienie studentom spójnego, nowoczesnego i praktycznego procesu nauczania, zgodnego z aktualną wiedzą inżynierską oraz potrzebami współczesnego rynku pracy.

Zakres działań Zespołu Dydaktycznego:

  • opracowywanie i aktualizacja sylabusów, kart przedmiotów, materiałów dydaktycznych
  • standaryzacja oceniania i spójność treści między kursami
  • organizacja laboratoriów dydaktycznych, instrukcje i nadzór BHP
  • analiza ankiet studenckich i wprowadzanie usprawnień
  • wspieranie wykładowców/dydaktyków