Ochrona środowiska i obszarów zurbanizowanych - projekt InfraNoise | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2024-01-26

Ochrona środowiska i obszarów zurbanizowanych - projekt InfraNoise

wagony kolejowe
Tak należałoby ująć kooperację Konsorcjum Politechniki Gdańskiej(Lider) i Politechniki Wrocławskiej. Ten wyjątkowy gdańsko-wrocławski projekt badawczy o akronimie InfraNoise realizowany jest pt.” System precyzyjnego monitorowania oddziaływania ruchu kolejowego na środowisko z uwzględnieniem informacji o danych ruchowych, technicznych i środowiskowych”. Konkurs wystartował w ramach współpracy BRIK II. Polega ona na wsparciu badań naukowych i prac rozwojowych w obszarze infrastruktury kolejowej pn. "Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej". Nad całością czuwa Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.).

Projekt InfraNoise dotyczy niezwykle istotnego problemu związanego z ochroną środowiska, a także obszarów zurbanizowanych występujących w bezpośrednim sąsiedztwie infrastruktury kolejowej hałasu i drgań. Konsorcjum w ramach niniejszego projektu opracowuje innowacyjny system pomiarowo-analityczny służący monitorowaniu szeregu parametrów ruchowych, technicznych i środowiskowych istotnych z punktu widzenia zarządzania infrastrukturą kolejową. Opracowywany system będzie posiadał strukturę rozproszonej obszarowej sieci sensorowej, w obrębie której poszczególne węzły pomiarowe komunikują się z koordynatorem systemu, a rejestrowane dane o ruchu pociągów przetwarzane będą na potrzeby identyfikacji i oceny występujących oddziaływań. Szerokie spektrum czynników związanych z ruchem taboru kolejowego, a także charakterystyk dróg szynowych, wymaga od zespołu badawczego implementacji szeregu algorytmów umożliwiających skuteczne pozyskiwanie i przetwarzanie danych w informatycznej strukturze bazodanowej.

Zespół B+R Lidera to interdyscyplinarny zespół pracowników Wydziałów Inżynierii Lądowej i Środowiska (jednostka realizująca) oraz Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej.

NCBR   PLK  BRIK II

470 wyświetleń