Piloci dronów z Katedry Geodezji przeegzaminowani | Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-07-01

Piloci dronów z Katedry Geodezji przeegzaminowani

Piloci dronów

Na zakończenie semestru i sesji studenci Geodezji profilu Fotogrametria Niskiego Pułapu potwierdzili swoje umiejętności praktyczne i wiedzę teoretyczną podczas egzaminu dla pilotów dronów.


To pierwszy tego typu egzamin jaki realizowaliśmy na nowym profilu i z pewnością nie ostatni. Adeptom towarzyszył mobilizujący stres, wykazali się pełnym skupieniem i zaangażowaniem. Po 15 tygodniach regularnego treningu, w czasie mrozów i podczas wiosennych wiatrów, widać było pewną rękę i opanowanie manewrów programowych.

Serdeczne gratulacje i witamy wśród personelu lotniczego.

Egzamin kończy 10 miesięczny cykl szkolenia i pozwala zdobyć państwowe uprawnienia wydawane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Uprawnienia te to nie tylko wiedza i umiejętności, ale również potwierdzone dokumentem kompetencje, niezbędne do wykonywania zawodu. Cały cykl szkolenia realizujemy na semestrze 5 i 6-tym. Semestr piąty kończy się zdobyciem uprawnień w kategorii otwartej A1 i A3. Kolejny, 6-ty, to już zaawansowane techniki pilotażu i uprawnienia w kategorii szczególnej NSTS-1 i NSTS-5 oraz otwartej A2. NSTS-1 i NSTS-5 to loty wielowirnikowcem o masie do 4 kg w zasięgu i poza zasięgiem wzroku. Każdy pilot, który chce latać w kategorii szczególnej, musi przejść szkolenie oraz zdać egzamin prowadzony przez podmiot szkolący, którym w tym roku właśnie stał się Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska.

Program szkoleniowy opracowany został podczas realizacji grantu dydaktycznego. Studenci trenują na autorskim systemie lotniczym wyprodukowanym i dostarczanym przez firmę Pelixar S.A oraz na komercyjnych BSP typu Mavic Pro 2 firmy DJI. Zajęcia prowadzone na nowym profilu dyplomowania obejmują nie tylko pełne spektrum fotogrametrii i teledetekcji, ale również tłumaczymy nawigację lotniczą, meteorologię, budowę i automatykę BSP i prawo lotnicze. Praktyka i projekty obejmują pomiary realnych obiektów przy pomocy BSP oraz oczywiście opracowanie danych w najnowszym oprogramowaniu fotogrametrycznym. Katedra Geodezji pracuje nad dalszym poszerzeniem oferty szkolenia lotniczego o kategorię NSTS-2 i NSTS-6, czyli dla wielowirnikowców o masie do 25 kg, co wymaga większych i oczywiście ciężkich maszyn szkoleniowych.

Przyszłość tego kierunku wygląda obiecująco. Zachęcamy do aplikowania na studia i do wyboru tego przyszłościowego profilu dyplomowania.


134 wyświetleń